Recenze Děti noci
Recenze Kultura 21
Neotřelý český tvůrce Petr Junek přichází se svou čtvrtou knihou s názvem Den šílenství, která se oproti těm předchozím v mnohém odlišuje. Především se žánrově posouvá do vod, kde by mohlo plavat daleko více potenciálních čtenářů.
Den šílenství se odehrává ve světě, kde bývalí sovětští agenti opět začínají získávat moc. V popisech najdete zmínku, že se jedná o sci-fi drama. V mnohém se ovšem dotýká neduhů současné doby a díky tomu budete občas přemýšlet, jestli některá ze zdejších "konspirací" náhodou není pravdivá.
Ústředním hrdinou je bývalý sovětský agent, který zběhl od krutých pánů z KGB do jedné malé zemičky uprostřed Evropy. Netušil ovšem, jaký strašný trest ho za to dostihne. Zavraždili mu manželku i syna a tím samozřejmě převrátili jeho život vzhůru nohama. O pár let později se navíc zlo v Rusku opět probouzí, a tak se musí vrátit do země, díky které přišel o všechno. Dokáže zastavit hrozící katastrofu a pomstít úkladné vraždy své rodiny?
Předchozí tituly Petra Junka měly hororovou příchuť, byly hodně temné, ale zároveň trochu méně přístupné pro běžnou čtenářskou obec. Tím nechci říct, že by se mě nebo některým dalších jeho fanouškům nelíbili. Dokážu si ovšem představit, že pro většinu lidí prostě budou hůře stravitelné.
Ve svém nejnovějším díle se ovšem autor
vydává zcela jiným směrem, pohrává si s českou minulostí a vytváří
zajímavou alternativní budoucnost. Atmosféra je v tomto případě zcela
jiná, troufám si říct o něco více mainstreamová. I když mě asi za tohle
slovo zabije.
Zápletka je velice svižná a vytváří velký prostor pro dostatek akce, ale i humoru. Neváhá se totiž opřít do současné české politické scény. Jména neoblíbených politiků jsou sice trochu zkomolená, ale určitě je poznáte. Navíc se objevují i odkazy na různé hudební skupiny nebo třeba současnou pandemickou situaci.
Chvílemi se budete smát, zejména starší ročníky ovšem budou i vzpomínat na nechvalně proslulé praktiky socialistické moci. Zajímavým způsobem jsou tu popsány brutální výslechy nebo špiclování, které běžně zažívali nejen občané v SSSR, ale i Československu. Navíc tu hrozí apokalypsa, která by mohla způsobit smrt mnoha lidí. Takže se ústřední hrdina i za cenu riskování vlastního života vydá bojovat o osud světa.
Celkově je v knize vyvážené množství popisů politické situace či minulosti hlavního hrdiny, ale zároveň i momentálně probíhající mise. Vzhledem k poměrně malému množství stran tu nenajdete mnoho hluchých míst a celý příběh zvládnete rychle přečíst.
Někteří fanoušci Petra Junka možná budou tímto odchýlením od jeho běžné tvorby zklamáni. Na druhou stranu si určitě získá i mnoho nových čtenářů. Za mě je to posun dopředu. Uvidíme, jakým směrem bude nadále pokračovat.
Jo a ještě jsem nezmínil, že Den
šílenství vychází u jiného nakladatelství - Élysion. Zároveň se jedná o
první autorovu knihu v pevné vazbě a za mě i graficky nejlépe
zpracovanou. Takže mnoho důvodů, proč si ji koupit do své sbírky. Dejte
jí šanci a uvidíte, že se při čtení dobře pobavíte. Vlastně by to pro
vás mohlo být poměrně velké a milé překvapení.
Název: Den šílenství
Autor: Petr Junek
Vydáno: 2021
Nakladatelství: Élysion
Počet stran: 160
Vazba knihy: pevná / vázaná
Hodnocení: 85 %
https://kultura21.cz/literatura/22251-den-silenstvi-ve-stylu-sci-fi-i-konspiracnich-teorii?fbclid=IwAR12JO8vCDDW67vdITSl1l6BwF_PWH_Dh4yifanqcEpJVWbO2gLQSMroRbY
Recenze Kultura 21
Hudební a filmový vydavatel Petr Junek přichází s dalším pokračováním své apokalyptické série, které dostalo název Hypnosis - Třetí velká destrukce. Tentokrát ovšem kniha putuje trochu jiným směrem.
Anotace: Švédští policisté zatknou
na pláži muže, který tvrdí, že si nic nepamatuje. Jaké je jejich
překvapení, když při bližším vyšetřování zjistí, že zatčený se velice
podobá vrahovi, který před pěti lety vtrhl do jedné německé základní
školy a zabil třináct dětí a dva učitele. Sám pak za záhadných okolností
zmizel a případ tak zůstal nevyjasněný.
Když se jejich domněnky
potvrdily, přemístili pacienta do Berlína, kde se ho ujal forezní
psycholog Hausner, který nejprve potvrdil, že pacient skutečně trpí
totální amnézií a pak se rozhodl, že se pomocí hypnózy podívá, co bylo
příčinou selhání paměti. Čím více pacient vypovídá, tím více je zděšen.
Záhy zjišťuje, že byl unesen již jako dítě šíleným psychopatem, který ho
od útlého věku týral a nutil dělat odporné věci.
Psycholog postupně
navádí svého pacienta až ke dni, kdy zaútočil na školu, to už je v
naprostém šoku, protože zjistil, že tento případ daleko přesahuje
hranice chápání moderní psychologie, dotýká se paranormálních jevů a vše
směřuje k velké destrukci.
"Přijde krutá válka, doktore."
Knihy Petra Junka nejsou někdy úplně
lehké na čtení. Autor píše takovým způsobem, který může být pro některé
čtenáře lehce nestravitelný. Prostě se nikdy nebude jednat o komerční
literaturu zaujímající tisíce lidí. Je to vlastně stejné jako u metalové
scény, jejíž je Petr už několik let součástí.
Tentokrát by ovšem oproti předchozím knihám mohl zaujmout daleko více lidí, protože toto dílo přináší zajímavá témata i zápletku. V hlavní roli je psychologie člověka, konkrétně masového vraha. Ten zabil třináct dětí i dva učitele, ale následně ztratil paměť. Psycholog se musí chytrými otázkami dopídit k jeho motivu a celkově i přiznání.
Podobnou zápletku jsme sice již viděli v mnoha knihách, ale i přesto má čtenářům stále co nabídnout. Ve většině případů se jedná o poměrně drsné okamžiky, ovšem u Petra Junka je to opravdu temná kapitola. Navíc psycholog velice brzy zjistí, že samotný pachatel byl předtím vlastně objetí jiného psychopata. Ale omlouvá ho to? Samozřejmě, že neomlouvá. Ale na druhou stranu to přináší do celého případu jiný rozměr. A ještě více to rozšiřuje onu psychologickou stránku celého příběhu.
Třetí velká destrukci se od předchozích
dvou knih určitě odlišuje. Nabízí masově zajímavější téma, i když v ní
samozřejmě nechybí ani nějaké to nadpřirozeno. Knihy tohoto autora budou
vždycky trochu jiné, ale přesto si své čtenáře určitě najdou. Jestli
máte rádi temné apokalyptické tragédie, určitě se pohlédněte po některé z
jeho děl. Třeba budete příjemně překvapeni.
Odkaz na originál:https://www.kultura21.https://www.kultura21.cz/literatura/17670-hypnosis-je-pohled-do-mysli-masoveho-vrahacz/literatura/17670-hypnosis-je-pohled-do-mysli-masoveho-vraha
Recenze Stigma HMB magazín:
"Tato kniha je varováním!", píše se na úplně poslední straně. Jenže před čím? Rozhodně to nebude o varování přečerpání vašeho konta v bance, i když... Již staří mágové, které nepamatuje ani Ježíš, věděli, že všechno souvisí se vším. Co je nahoře, je i dole. Takže vaše přečerpané konto z vás může dělat otroky Nového světového řádu a stanete se poslušnými dělníky globálně zdviženého prstu.
"Chtějí nás zabít! Drží nás v zajetí jako dobytek, a tak nás i vnímají... Stroj nastavený tak, aby zvětšoval jejich zisky... Sedm dní v týdnu nás pak drží v mentálním vězení, ve kterém nám nalhávají, že jsme svobodní. Ale kolik rozhodnutí je vlastně našich?" Ne, tohle není anarcho propaganda. Tohle je druhý díl trilogie o zúčtování s námi samotnými Petra Junka (jinak zpěvák TROODON, NO BELIEF, textař a spisovatel), který volně nenavazuje na předchozí knížku "Apokalypsa: Poslední revoluce". Tato knížka se jmenuje "Stigna Diabolicum: Nový světový řád". Je vcelku jedno, jestli nosíte na těle ďáblovo znamení, neboť Nový světový řád nastal poté, co byla vynalezena politika. Ani vynálezci prvotní ponorky, kulometu či televize neměli tolik fantazie, aby vymysleli důmyslnější vynález zkázy a to ani autor vynálezu zkázy. Každý už ví, že armagedon je na spadnutí, jenom si to nechceme připustit a dál žijeme svůj úděl dlužníků. Ještě jako mladí se vzpíráme systémům, do kterých potom jako bezcitní spadnem a podvolíme se jejich chodu. Žijeme potom na dluh svoji nicotu, kterou nejsme schopni splatit a dluhy přenecháváme našim potomkům stejně tak, jako byly dluhy přenechány nám našimi předky. Co je vlastně alfou a omegou toho, že čím více dřeme, tím jsme chudší? Nitky politických aranží, bující terorismus, stěhování národů a s tím spojené riziko epidemií zmutovaných nemocí, na které není lék. Vidíme jenom následky příčin: "Média, propaganda, korporace, reklama, banky, půjčky, policie, soudy, exekuce, terorismus, války, masová psychóza, náboženství a deziluze. To jsou základní nástroje pro ovládání mysli.", ale nepídíme se po podstatě a bojíme se důsledků. Tato kniha není návod, jak zvrátit neodvratitelné. Je to jen fikce. Jedna z mnoha konspiračních teorií, kterou můžeme vzít za svou, připustíme-li, že někdo tam nahoře a i tam dole je a že jsme pouze figurkami ve hře na šachovnici o více než šest set šedesáti šesti polích, která nejsou ani černá, ani bílá, natož růžová a váš nepřítel je přítelem stejně šedé barvy, jakou se honosíte vy, aniž byste si to připustili. Je lehké vzývat svobodu, když nejste relativně na ničem závislí a hlavně není závislý nikdo na vás a s každým dalším svobodným slovem ztrácíte práci, peníze i existenci samotnou. Je potom směšné uctívat demokracii, když jsme nevolníky svých vlastních iluzí, jež nám stejně někdo vnutil před více jak tisíci lety. "Tato kniha je varováním." Jenže můžeme být dostatečně varováni, když ani nevíme před čím? Může nám být ku prospěchu příběh jedince Kamila, jež se stal vyvoleným? Patrně ne. Ale můžeme si uvědomit běh událostí bývalých, budoucích i současných. Proč se dělo vše tak, jak se dělo a z jakého důvodu se to dělo, či kdo za tím vším stál, máme podezřelý důvod, ať již je ten důvod sebeabsurdnější. Proč se nám zdá, že jsme někým či něčím ovládáni, že nejsme svobodní v pravém slova smyslu, když tomu tak opravdu je. Že se nám to nezdá? Můžeme pak za pomocí této konspirační knížky vytvářet další konspirační teorie o vysvětlených záhadách, jejichž konečné oficiální řešení je tak složité, že se samotným výsledkem nemá cenu zaobírat, neb je to snůška sáhodlouhých souvětí o tisících odborných slov, kterým nikdo nerozumí, vyjma autorů definitivních prohlášení, která byla stejně zkonstruována tak, jak bylo hodno do kterého krámu s prošlým zbožím. Můžeme si tedy utvořit svůj vlastní názor a stát si za ním, i když okolní debilní svět nás bude považovat za debily.
Prozrazovat přímo děj knížky nemá cenu. Nebo lépe řečeno by to nebylo fér vůči těm, jež si ujíždějí na čtivu
o apokalyptických vizích a ještě knihu "Stigma Diabolikum: Nový světový řád" neměli v ruce.
Jen bych si přál říci, že knížka má ten děj strhující. Ale není tomu tak. Je pravdou, že knížka
"Apokalypsa: Poslední revoluce" se mi četla daleko lépe. Ovšem není to autorova vina. To,
jak je tahle knížka napsaná, má své opodstatnění a záleží na každém z vás, jaké si to opodstatnění najde.
Rozhodně to není knížka nezajímavá a hledači nevyhnutelného si v ní určitě najdou to své. Určitě se potom vyplatí
počkat si na závěr trilogie, o kterém si dovoluji tipnout, že nebude mít konec.
Odkaz na originál: https://hardmusicbase.cz/index.php?stranka=reportaz_vypis&id=0&m=41
Recenze Apokalypsa HMB magazín
Dny končí - prolog
Ráno se zdálo, že bude pršet, ale večer přišla tragédie. Stíny se propadly do temných ulic, jimiž protékal jed. Léto, zda kdy vůbec bylo, se obrátilo v pustý podzim. Nadchází nekonečná mrazivá noc - dny končí. Naše duše se ocitly v divokém světě. A jen ten, kdo je zvyklý držet vysoké tempo, může obstát alespoň chvíli, než jej srazí nezvládnutelná síla chaosu civilizace. Planeta se otáčí rychleji, než kdykoliv před tím. Letí vesmírem jako střela. Život v jejích ulicích bujně tepe - trpí vysokým tlakem. Planeta je útlocitná, má strach. A přitom by se zdálo, že cesta je otevřená. Jen nejet tak rychle, jen nezávodit, nemít strach z toho, být někdy druhý... Jen nestřílet do dalších duší. Ale jednou se tak muselo stát. Vládci nezvládli řízení (snad pro svou hamižnost), výsledkem jsou pak kotrmelce, kvílení plechů, ostrá bolest všeho a všech a nakonec milosrdná náruč smrti. Zvláštní to svět rozpadající se na kusy. Padající ze strmé skály a čekající na poslední ránu. Proschlý iluzí záchranářů, kteří jej stabilizují a pak uzdraví. Ne, je příliš pozdě - naše dny končí.
Tak tohle je prolog knížky, kterou bych vám chtěl představit. Ale, ale. Co že dělá knížka na hudebních stránkách, když ani o muzice nepojednává? Mé odpovědi jsou dvě a jsou naprosto jednoduché. Odpověď první: Autorem tohoto apokalyptického příběhu je hudebník, textař a zpěvák kapel TROODON, NO BELIEF Petr Junek, který se též podílí na různých projektech, jako třeba AFTER RAIN a provozuje hudební vydavatelství IFA Records. Odpověď druhá: Dokáže si někdo představit, o kolik rockových a metalových písniček by svět přišel, kdyby nebylo toho tématu apokalypsy, věčného souboje dobra a zla, nebe a pekla, všemožných revolucí a válek. Samozřejmě, apokalypsa není alfou a omegou metalových či rockových textů, ale je to téma hodně využívané a pro pány textaře vděčné. A kdo ví, třeba se tato konspirační kniha taky stane zdrojem inspirace textařů budoucích. Kdo si na tomto tématu neujíždí, tak tuto knížku číst nemusí, i když by mohl přijít o zajímavý děj. No, a ten, kdo nemá rád knížky, tak ten už nemusí ani číst dál. Máme přeci demokracii a možnost volby. Každý si může číst, co se mu zachce. Ale pozor, aby se to s tou demokracií moc nepřehánělo. Svým způsobem i o ní je tato knížka.
A o čem že tento příběh je? No, zapomeňte, že vám prozradím víc, než musím. Dějová linka vám zůstane utajena a snad se probudí ona lidská zvědavost a stejně jako já se necháte provést příběhem osobně. Celý příběh začíná koncem osmnáctého stoletím ve Francii v době před dobitím Bastily, která v tomto osudovém příběhu jako by byla prvopočátkem poslední revoluce. Možná budete z počátku trochu bloudit v kruhu a hledat nitky spojitostí, ale vězte, že všechno má svůj řád chaosu apokalypsy a všechno souvisí se vším. V následných časových skocích a přesmyčkách začnete chápat obrazy divnosti. Když mluvím o časových skocích, tak vězte, že děj příběhu končí až ve třicátých letech jednadvacátého století. Přece byste nechtěli, aby poslední revoluce dva tisíce let dlouhé války o nadvládu nad světem mezi černou a bílou trvala pouze rok, pár let, nebo pouze jednu lidskou generaci. Tahle šachová partie je rozehraná hrozně dávno a kdo ví kdy skončí. Jen jedno je jisté. Rozhodně neskončí remízou, protože ani jedna ze stran nezná slitování a snad ani nechce znát toleranci a tak nutně musí v rámci vítězství dojít ke zničení šachovnice světa. Stejně tak, jak je obsáhlé časové pásmo příběhu, tak se samozřejmě děj neodehrává na jednom místě. Je přeci nebetyčná hloupost, aby se válka o světovládu ideologií odehrávala pouze ve Vatikánu a tak se ocitáte mimo Francie i v Itálii, Spojených státech amerických i jinde. Chvíli se nacházíte ve zhýralých městech prolezlých špínou peněz, pak se můžete kochat čarokrásnou majestátností hor, abyste se ocitli v selském stavení, či v nejtemnějším lese a skončili v samotném pekle. A kolik se toho může odehrávat v takto velkolepém eposu? Nic a všechno. Umírání a následné znovuzrození Antikrista s dějovou linkou nekonečného souboje směřujícího k nevyhnutelnému. Co je to nevyhnutelné, tak to vám neprozradím. Zkuste si to vypátrat sami a možná nebudete zklamáni.
Na své by si pak měli přijít zejména milovníci podrobných popisů jednotlivých lokalit, jež celý příběh lemují, stejně jako detailní popis charakteristik i vzezření jednotlivých postav, jakož i barvité líčení událostí, jež celý příběh gradují. Sám za sebe mohu říci, že se jedná o výbornou knížku s velmi poutavým dějem. Pro někoho to bude možná jedna z dalších mnoha konspiračních teorií na variabilní téma, ale pro ty, jež se dokážou pozastavit a zaměstnat své myšlenkové pochody otázkami jako, co je to ta pravá svoboda, kde se nachází to skutečné zlo a třeba, máme vůbec na výběr? Nejsme přeci jenom lehce manipulovatelné loutky ve hře o dvou známých? Nebo jsme dokonce sami sobě loutkou a svou neschopnost vést svůj vlastní život a přizpůsobit se přírodě, omlouváme existencí neexistujícího? Tak kde je ta jediná pravda?
Svět se probudil do disharmonie. Přes gigantické přírodní katastrofy, které si sám přivedl,
se přenesl do zmatku, kde nejedna duše tápe a neví, jak dál. Náboženství se roztrhala na tisíce
kousků. Nikdo už ničemu nevěří a nikdo nikomu není schopen pomoci. Jediným bohem se tak stala
Moc, která společně s penězi drancuje svět od jeho základů... Třetí světová válka již dávno
započala. Ovšem nepřítel je neviditelný - jde o válku stínů, kde na lidstvo útočí nelidskost.
Mnozí z davu neslyší a nechají se klamat, proto jsou předem poraženi a zotročeni. Ovšem jsou
zde i tací, kteří slyší a bubnují do zaprášených doby, aby pozvedli její zaprášený prapor.
Vládne chaos, strach, beznaděj a utrpení.
Toto je doba antikrista.
PS: Na závěr, jako perličku, přidávám cestu do hloubi hlupákovy mysli. Jak jinak si tedy
člověk má vysvětlit, že naprosto jednoduchá myšlenka se dá pochopit tím nejhloupějším
způsobem. Autor této knihy byl totiž v jedné z recenzí nařčen, že jeho smýšlení je fašistické.
Pan recenzent má v hlavě patrně mýdlovou bublinu, po které se rozumné myšlenky smeknou a
zlomí si vaz o lebeční kost a ven z jeho nádoby moudrosti, tak často nejspíše prázdné,
vypadávají bludy. Já jsem teda v knize nic závadného nenašel, ale pan recenzent si patrně
neuvědomuje, v rámci svého ega, jak nebezpečné mohou být jeho prohlášení, stejně jako přežitá
církevní dogmata.
Odkaz na originál: https://hardmusicbase.cz/index.php?stranka=reportaz_vypis&id=0&m=68
Recenze Hypnosis HMB magazín:
Existuje jistá analogie, že voda jsou naše hříchy a led je tím, co nám dává nad našimi hříchy kontrolu.
Nebo lépe řečeno, že voda je jako naše svědomí a led nám umožňuje netrpět výčitkami. To se ovšem stává
lichým ve chvíli, kdy v ledu vznikne prasklina. Jenomže to může být i důvod, proč sebevědomí lidé s
velkými cíli, jenž ochotni jsou jít třeba i přes mrtvoly, jsou tak chladní.
Je možné věřit vrahům jejich nepříčetnost? Je skutečně možné věřit jejich zkratovitému jednání, během kterého si nic nepamatují? Možná záleží na okolnostech a jejich spojitostech. Jenže co když opravdu nejednají za sebe a jsou pouze vykonavateli skutečné vyšší vůle? Co když jsou pouhou loutkou, pouhou figurkou na šachovnici, pouhým nástrojem v něčích rukou? Jsou to skutečně vrazi, nebo jsou to oběti, stejně jako jejich oběti.
Bůh je prý jenom jeden. A prý je jich tolik, že tolik jmen ani není. Bohové jsou prý nesmrtelní, ale kam se někteří z nich poděli, že o sobě nedají vědět? Jsou-li ti nesmrtelní skutečně mrtví, tak kam se poděla jejich božská energie? Nebo že by pro bohy neplatil fyzikální zákon o zachování energie? Třeba ty energie odcházejí do jiné dimenze, odkud náš svět nemůže pociťovat jejich božský vliv.
Věděti málo je nebezpečné. Věděti příliš také. Jsou lidé, kteří vědí málo a stávají se z nich politikové, kteří si myslí, že budou ovládat ty, o kterých si myslí, že nevědí vůbec nic a tím pádem nemyslí. A jsou lidé, kteří vědí hodně. Ti se stávají hybnou silou politiky a ovládají politické figurky, které vlastně, když vědí málo a nejsou schopni rozumného logického myšlení, mění se pouze v obličeje na billboardech. Jenže potom jsou tady lidé, kteří vědí více než ti, kteří toho vědí hodně a ještě jako by dostali od osudu zvláštní schopnosti. Někteří se naučili své schopnosti ovládat a znalosti skrývat. Vždyť jak nebezpeční mohou být ve vysokých hrách o moc psychotronici, lidoví léčitelé či pouťové věštkyně nebo scénáristi fantasy a scifi filmů? Jenže některé dohání jejich znalosti až na pokraj zdravého rozumu a nedokážou nic skrývat. Pod záminkou, že jsou nebezpeční sami sobě, jsou izolováni v ústavech, neboť jsou nebezpeční těm, kteří toho vědí hodně a jejich znalosti by mohly ovlivnit sny o svobodě a demokracii a schopnosti by mohly být zneužity ve prospěch těch, co vědí málo, nebo dokonce těch, co nevědí nic.
Již staří mágové věděli, že všechno souvisí se vším a nepsaným zákonem bylo, že to, co je nahoře, je i dole. Vnímavější lidé jsou schopni dávat do spojitostí zdánlivě neslučitelné. Vznikají různé spekulace, které ovšem mohou být pravdě blíž, než by se mohlo zdát a nebo by bylo zdrávo. Vzniká spousta spekulačních teorií o jejichž vážnosti by se dalo sáhodlouze diskutovat. Některé spekulace jsou na odborné až vědecké bázi, ale některé konspirační teorie jsou zabaleny do vyprávěných příběhů. A Petr Junek dokončil svou trilogii o všem a o ničem kolem nás knihou "HYPNOSIS - Třetí velká destrukce". Ta, na rozdíl od předešlých dvou dílů, dějovou linku nebere jako globální osvícení, ale dá se říci, že tentokrát se celé to zlo a dobro odehrává v hlavě jedince, který ví až příliš mnoho, i když utrpěl celkovou ztrátu paměti. Vlastně budete na miskách vah moci zvážit, do jaké míry je hypnóza nejen v lékařství prospěšná či nebezpečná. Více prozrazovat z děje nemíním. I takhle si vnímavější z předchozích řádků a odstavců mohou udělat vcelku jasnou představu, o co že asi možná v téhle knize půjde. Pouze řeknu, že děj je přeci jenom trochu přímočařejší než u předchozí knížky "Stigma Diabolikum: Nový světový řád". Nepůsobí na mě tak komplikovaně až zmatečně, čiže se mi trochu knížka lépe četla. Ale když se vrátím ke zmiňované knížce a první z téhle série "Apokalypsa: Poslední revoluce", kterou považuji za nejpovedenější, tak právě díky tomu, že třetí díl není brán v tak globálním měřítku jako ty předchozí, tak se mi v hlavě honí spekulace, jestli tohle je právě ten kýžený třetí díl, jenž by měl opravdu uzavřít onu trilogii konspiračních vizí. Ovšem pro ty, jímž se zalíbili první dvě vydané knížky, by neměl být problém vzít za své i toto ukončení.
"Jsem zrůda. Zabíjel jsem, znásilňoval a měl jsem z toho radost. Vychovali mě tak."
Link na originál: https://hardmusicbase.cz/index.php?stranka=reportaz_vypis&id=0&m=108